Kiwanis Wijnproject 2020

Evenals voorgaande jaren heeft Kiwanis Halderberge-Rucphen weer een wijnproject. Met de opbrengst van de wijnen willen we in de gemeente Halderberge en Rucphen een aantal eenzame mensen een leuk kerstdiner aan te bieden. U heeft de keuze uit de volgende wijnen:

/imagecache/lg/uploads/2020/11/neropasso-rosso-igt-veneto1-1.jpg

Neropasso Rosso IGT Veneto

Deze wijn wordt gemaakt van Corvinone, Corvina en Cabernet Sauvignon druiven. Hiervan is een deel is gedroogd; dit wordt de ‘appassimento’ methode genoemd. Dit is een unieke methode die kenmerkend is voor de productie van wijnen uit de Veneto regio. Deze techniek heeft zijn roots in een ver verleden sinds de Romeinse tijd. De druiven worden voor het persen gedroogd.

Dit resulteert in de Neropasso Rosso IGT Veneto, een wijn met een intens robijnrode kleur. Heerlijke kruidige aroma's met 'n hint van kersen en pruimencompote komen je tegemoet. Fijn en fluweelachtig van smaak met aanhoudende zachte tannines in de afdronk. Super bij pasta, wit- en roodvlees, verse en gerijpte kazen.

De Neropasso Rosso IGT Veneto heeft door zijn mooie constante kwaliteit en smaak de afgelopen jaren verschillende onderscheidingen gekregen zoals bij de Mundus vini 2018 een Gouden Medaille en bij de Berliner Wine Trophy 2018 een Zilveren Medaille. Ook bij de 2020 voorjaarsverkiezing van de Berliner Wein Trophy heeft de Neropasso Rosso IGT Veneto een gouden medaille gewonnen.

/imagecache/lg/uploads/2020/11/casa-silva-coleccion-chardonnay-600.jpg

Casa Silva Coleccion Chardonnay

Casa Silva Coleccion Chardonnay is een gulle chardonnay. Fris geelgroen van kleur. Een aantrekkelijk aroma met aangename hinten van boter en tropisch fruit. Dit mooi in balans met eikenhout. Verfrissend en exotisch van smaak. De wijn is goed geconcentreerd, mooi in balans en heeft een lange afdronk.

Alle druiven komen van Viña Casa Silva’s eigen wijngaard in Colchagua Valley. De gehele oogst is hand geplukt en gesorteerd. De oogst haalt men binnen in maart. Chardonnay is een druif die het eigenlijk overal goed doet. Casa Silva heeft deze druif aangeplant in verschillende wijngaarden in Colchagua Valley, zodat het kan kiezen tussen druiven die wat rijper zijn en wat frisser. Dit is een mooie, sappige en rijpe stijl, op basis van druiven die half maart geplukt zijn. Dat levert een klassiek glas chardonnay op, gemaakt op het fruit, dus zonder enige vorm van houtrijping.

Wijn- spijsadvies: Lekker bij gerookte zalm en mosselen met knoflooksaus. Zeebaars met verse groenten. Daarnaast is deze wijn een goede keuze bij gerechten als een pasta met witte saus, malse kip, vis of verse groene salade. Ook geweldig met Camembert.

/imagecache/lg/uploads/2020/11/casa-silva-gran-terroir-chardonnay-6-1.jpg

Casa Silva Gran Terroir Chardonnay

Casa Silva Gran Terroir Chardonnay is fris geelgroen van kleur. Mooi exotische complexe tropische aroma's, subtiel hout en fijn vanille. De smaak is fris, intens, aangename zuren, toast, boter en wat citrus in de afdronk. Smaakvolle Chileense chardonnay.

Alle druiven komen van voorgeselecteerde premium velden die rond de oude bodega Viña Casa Silva`s  liggen aan de voet van het Andesgebergte in de Colchagua Vallei. Alle ranken zijn 35 jaar geleden geplant. Dit zijn de warmere terroirs, waarbij de Andes in de loop van de dag zorgt voor afkoeling omdat er een wind uit de bergen gaat waaien. Deze 35 jaar oude wijngaard met chardonnay profiteert daar optimaal van. Het klimaat levert hier een mooie intense en krachtige stijl chardonnay op, in de moderne, internationale stijl van nu, met het accent op het fruit, en wat subtiel hout.

De druiven worden met de hand geplukt en gesorteerd. Bij aankomst worden de druiven direct teruggekoeld tot 5 graden en worden de hele trossen direct geperst, zonder schilcontact. De gisting neemt drie weken in beslag en vindt plaats op 15 graden. 30% van de wijn verblijft nog zes maanden op barriques van Frans eikenhout, de rest op roestvrij staal. Dat levert een prachtige, moderne, fruitige chardonnay op.

Wijn- spijsadvies: Past goed bij gegrilde vis, king crab, kreeft, gamba’s, langoustines, gebraden kip en gekruide pasta's. Ook lekker bij harde kazen.

/imagecache/original/uploads/2020/11/wijndoos-2vaks-mockuptransp.png

Ook verkrijgbaar in een uniek 2-Vaksdoos (eigen ontwerp)

De 2-vaksdoos heeft een uniek ontwerp. Op een speelse wijze geeft deze verpakking een beeld van onze concerten in de Basiliek met. Dana Winner, de Mastreechter Staar en het Don KosakenChor Russland. Hierdoor kunt u iemand verrassen met een speciaal cadeau!